02.24-28. Irma szössz - TTT Csavargó Csapat

Tatai Tömegsport és Tájfutó Honvéd Sportegyesület
TERMÉSZETJÁRÓ SZAKOSZTÁLY
Csavargó Csapat

Mottó: A világból annyi a miénk, amennyit meglátunk belőle.

Az első dolog, amire utazás közben ráébred az ember, az az, hogy semmilyen hely nem tud megfogni, ha nem vagy nyitott rá. (Pico Iyer)
Tartalomhoz ugrás
2019.
PROGRAMTERV / LETÖLTHETŐ ANYAGOK
Zarándokutam Izraelben
Hutásné Kovács Irma élményei
Mottó:
"Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet."
/Bethlen Gábor/
BESZÁMOLÓ, EMLÉKEZTETŐ, SZÖSSZENET
Zarándok út Izraelben
Lejegyezte Hutásné Kovács Irma
A mi Irmánk a síelőkkel szinte azonos időben Izraelbe volt egy zarándokúton.
Irma élete nagy vágya és álma teljesült ezzel az úttal.
Nézzük meg mit is írt róla.

Wizz-Aire géppel mentünk - ekkor ért az első  meglepetés - a fiam szólt bele a mikrofonba és a többi utas mellett  külön köszöntött minket.

Tel Aviv felhőkarcolói és csodálatos  tengerpartjának megcsodálása után Yafo-ban sétáltunk. Jaffa nevét már  ókori egyiptomi levelek is említik i.e. 1470-ből. Mielőtt Tiberiasban  elfoglaltuk volna a szállodánkat Carmel bazárjában csorgattuk a  nyálunkat a szebbnél szebb gyümölcs és zöldégstandokon. A szállodánk a  Tiberias-tóra nézett, volt aki még a napfelkeltében is gyönyörködött.
Tiberiasból  Akkó felé vettük az irányt. Itt is röpködtek a Kr. előtti évszámok és  sorakoztak az itt élő népcsoportok, uralkodók nevei. A híres  kegyetlenkedéseiről és óriási építkezéseiről híres oszmán pasa itt  győzte le Napóleont és állította meg menetelését Ázsia felé.

Haifa  gyönyörű város a Földközi tenger partján, természetesen  történelme a  bibliai időkig nyúlik vissza. Haifa a bahái hitűek központja a világon. A  Karmel hegyen 19 teraszon mesebeli függőkertekben gyönyörködhettünk.

Caesarea  tipikus római kori város templomokkal, középületekkel, fürdőkkel,  amfiteátrummal. Az egész nemzeti park megérdemelt volna egy egész napot!

Jeruzsálemben  töltöttünk 3 éjszakát. Az ablakunkból láttuk a Hárfa hidat, amit az  1-es (és egyetlen) villamosnak építettek. Este gyönyörű színjáték  keltette azt a hatást, mintha valaki egy óriás hárfán játszana!

Másnap  reggel megpróbáltunk kievickélni a csúcsforgalomból és mielőbb  Betlehembe érni. Itt megnéztük a Születés templomát, amit mind a  keresztények, mind a muszlimok szentként tisztelnek. Innét  visszajöttünk Jeruzsálembe. Felmentünk az Olajfák hegyére, ahol az  evangéliumok szerint Jézus tanított vagy pihent. Az Olajfák  hegyéről gyalog jöttünk le a Gecsemáné Kertbe. A domboldalon hatalmas  zsidó temető van, ahol ősöreg olajfák vannak. Korukat nem lehet  meghatározni, mert nincsenek évgyűrűi. Ha egy vagy több ág elhal, új  hajtás nő rajta.

Aztán elmentünk a siratófalhoz. Fallal elválasztva  siratják a nők és a férfiak az i.sz. 70-ben lerombolt várost és templomot. Valaki folyamatosan olvassa a Koránt.
A  következő éjszka és nappal özönvíz-szerű eső eset, ezért elhagytuk  Jeruzsálemet. A csoportból sokak vágya volt a Holt tengerben fürdés, de  az idegenvezető félt, hogy az átfolyások miatti két útlezárás közé  szorulunk és várhatjuk a jóidőt a buszban. De mi mindenáron menni  akartunk, így volt szerencsénk látni a Jordán folyót, ahol  jelenlétünkben is kereszteltek embereket. Ennyi idő éppen elég volt  ahhoz, hogy túrista-vezetőnk (Tőled tanultam Józsi!) jó híreket kapjon  az időjárásról!

A rövid fürdés után Massadába utaztunk. A kb. 400 méter  magas fennsíkra lanovkával mentünk fel, körben várfal van, ami 1,3 km  hosszú és 3,7 m vastag. Belül laktanyák, fegyverraktárak, palota fürdők  és több ciszterna van. Heródes azért építtette, hogy egy felkelés esetén  legyen hova menekülnie.

Visszatérve Jeruzsálembe még mindig szakadt az eső, sőt másnap egész nap is.

A  Via Dolorosán azért végigmentünk aminek utolsó a 3 stációja és a Szent  Sír templomban van. Benne látható a Golgota kápolna Krisztus  eltemettetésének és feltámadásának helye. A IV. sz. óta zarándokhely.