12.09 - Évzáró - TTT Csavargó Csapat

Tatai Tömegsport és Tájfutó Honvéd Sportegyesület
TERMÉSZETJÁRÓ SZAKOSZTÁLY
Csavargó Csapat

Mottó: A világból annyi a miénk, amennyit meglátunk belőle.

Az első dolog, amire utazás közben ráébred az ember, az az, hogy semmilyen hely nem tud megfogni, ha nem vagy nyitott rá. (Pico Iyer)
Tartalomhoz ugrás
2017.
PROGRAMTERV / LETÖLTHETŐ ANYAGOK
ÉVZÁRÓ TÉLKÖSZÖNTŐ MIKULÁS TÚRA
HATVAN - NAGYRÉDE - MÁTRAHÁZA - FARKASMÁLYI
2017. december 09 (szombat)
Letöltés
2017. év szösszenetei
PROGRAM
FOTÓALBUM
07.20 - Mikulás fogadása - szülinaposok köszöntése.
09.00 - Látogatás Hatvanban
11.30 - Látogatás a Nagyrédei Kecskefarmon
12.45 - Utazás Mátraházára
Ebéd; Szabadidő; Évzáró értekezlet
16.00 - Indulás Farkasmályiba
19.00 - Érkezés Budapestre
BESZÁMOLÓ, EMLÉKEZTETŐ, SZÖSSZENET
2017. december 09. Évzáró (Mikulás) kirándulás
(Hatvan – Nagyréde – Mátraháza – Farkasmályi)
Mottó: ”Egyszer csak arra ébredünk, hogy Szilveszter van!”

Hát eltelt ez az év is. A 2017. év letudva.

Az eredeti terveink közt szerepelt a szokásos külföldi túra, vagy valami más. A valami más jött be. Akkor jártuk be Zemplén tájait, ami szerintem sokkal emlékezetesebb lett, mint gondoltuk a Joósz család joószvoltából.

Már hagyományaink vannak.

Az egyik ilyen, hogy alig várjuk a Mikulást, aki Lajos és teljesen úgy néz ki, mint Joulupukki, legalább annyit tud inni és beszélni, de mi őt szeretjük.

Ilyenkor kicsike, de szeretetteljes ajándékot oszt nekünk, nem beszélve egyik kiváló segédjéről, Katikáról, aki mindenkinek egyedi szívvel kibélelt kis ajándékot készít, ami sok helyen a karácsonyi díszek legszebbike.

Ez így történt szombat reggel is. A szokásos helyen összegyűlt a csapat és megérkezett a Lajos nevű Mikulás is megalapozva a hangulatot a szombati napra. (E sorok kiváló írója mindezt csak az első találkozási ponton tapasztalta, ahol már a csapat túl volt az autópálya első kilométerein is. Szerintem ezt sokan értik.) Itt lett teljes a csapat és oszlopmenetet alkotva megszálltuk Hatvan városát, ott is a Grassalkovich Kastély és Parkban lévő Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeumot.

Rutinosan két felé oszlott a csapat. Az egyik a kastéllyal kezdett, a másik elment és célba lőtt íjjal és e-puskával vadászott, főleg vaddisznókra. Aztán csere.

A kastély tényleg nagy élmény volt, szerintem több időt is ott töltöttünk, mint kellet volna, így aztán sietősen indultunk Nagyréde helyőrségbe, ahol már vártak minket az alpesi kecsék. A kecskefarmon hihetetlen gyorsasággal falta fel a siserehad a kostolónak kitett sajtdarabkákat. Sokan azt hitték ez az ebéd, de nem ez volt. Aztán megláttuk, hogy bor és víz is van kitéve. A tapasztalt és szomjas vándorok rögtön kitekerték a flakonok nyakát és nyakló nélkül nekiláttak a kostolónak. A víz nemigen fogyott.

Miután a háziak és a kecskék is kiheverték az első sokkot gyakorlatilag felvásároltuk az éves sajtkeret javát, buszra és autóra szállva becéloztuk Mátraházát, ahol már finom ebéddel vártak ránk. Felfelé kanyarogva a hegyre fokozatosan tél lett. Az utolsó métereken már-már a hólánc gondolata is felmerült bennünk, de aztán nem kellett.

Emelt szintű ebéddel kínált minket az üdülő vezetősége és miközben elkezdtük az ebédet, az éppen ott üdülők és a konyha személyzete között is kellő riadalmat és meglepetést szerzett Lajos nevű Mikulásunk megjelenése. Miután teljesen kirázta a zsákját ő is megebédelt.

Ebéd után e sorok jeles írója és a vele utazók, egyéb más kulturális kötelezettségek miatt észrevétlenül elhagyták a tetthelyet.

A helyben maradók - úgy gondolom – összegyűltek és megbeszélték a szakosztály dolgait az előre meghatározott napirendi pontok alapján, majd a hazafelé úton kisebb kanyarral egy borházban (Farkasmályi) mindenki beszerezte az ünnepekre és az ünnepek utánra szánt fehéret és vöröset.

Egészségetekre.

Így volt, nem így volt, aki nem hiszi, járjon utána.

Én utánajártam. A kialakult hóhelyzet miatt a mi Gyulánk minél hamarabb el akart indulni, ezért az értekezlet a buszon zajlott. A megbeszélés fő témái között szerepelt a visszatekintés a 2017. évre, volt egy tájékoztató a honvédséggel kapcsolatos üdülésekről, illetve tagfelvételi kérelmek elbírálása történt.

Reméljük a következő 2018-as év is ilyen sikeres lesz (mint a többi).

Mindenkinek Kellemes Ünnepeket kívánunk és Boldog Új Esztendőt. Ne törődjetek azzal, hogy egy évvel megint öregebbek lettünk.