2015.06.15-18 - Polska - TTT Csavargó Csapat

Tatai Tömegsport és Tájfutó Honvéd Sportegyesület
TERMÉSZETJÁRÓ SZAKOSZTÁLY
Csavargó Csapat

Mottó: A világból annyi a miénk, amennyit meglátunk belőle.

Az első dolog, amire utazás közben ráébred az ember, az az, hogy semmilyen hely nem tud megfogni, ha nem vagy nyitott rá. (Pico Iyer)
Tartalomhoz ugrás

LENGYELORSZÁG

SZILÉZIA GYÖNGYE-WROCLAW ÉS KÖRNYÉKE
„Lengyel-magyar két jó barát,
Együtt harcol s issza borát,
Vitéz s bátor mindkettője,
Áldás szálljon mindkettőre.”
----------------------------------------------------------------------------------
Hosszú szervezés után végre eljött az éves 4 napos kirándulásunk kezdete. Az eredeti létszámhoz viszonyítva kicsit megfogyva foglaltuk el Piri Transz Setra S 516 típusú, minden igényt kielégítő buszát és a hátsó fertályon akár focizhattunk is volna, de inkább ittunk.
… Egymás szavait.

Kivételesen egy profi túravezetőnk is lett (Ocsó után az első) Király Jolanta, aki a Király Tours vezetője és mindenese, de nem utolsó sorban Wroclávban született, ahova éppen tartottunk.

Az indulás után elsuhantunk e jeles író lakhelye mellett, majd Győr helyőrségben felszedtük Bobori uramékat és suhantunk tova.

Addig-addig beszélgettünk és anekdotáztunk, amíg egyszer csak elérkeztünk Klodzko városába, ahol kinyújtottuk elgémberedett végtagjainkat és egyéb testrészeinket.

Egykellemes városi séta után becéloztuk Wroclávban található kiszemelt szállodánkat. A szállodát többszöri kísérletezéssel egy benzinkút és egy gyorsétterem elfoglalásával sikerült megközelíteni. Nem egy parkoló-barát szálloda volt, bár később kiderült, hogy vendég-barát sem volt.

Mindenki csodálkozására meghívtam a csapatot egy sörre, de egy csepp sem, annyi sem gurult le a torkunkon. A csapos kisleány mosolyogva küldött el minket a ….

Másnap a délelőtti időt Wroclávban töltöttük utcasaroktól utcasarokig andalogva és az új ismeretek magunkba szíva. Megnéztünk egy borzalmas magas toronyszerű valamit, aminek szerintem semmi értelme nincs, láttuk az új EB stadiont, a Kosciuszkó teret és sok minden mást is, de többször láttuk az arborétumot hol jobbról, hol balról, de mindig ott volt a rózsakert is.

A legszebb rész mindenesetre az óváros volt a maga utcáival és a Szent Mária-Magdaléna templommal.

A buszon megebédeltünk és kiruccantunk a szomszédos Swidnica helyőrségbe, ahol az UNESCO által is védett fából készült Béketemplomot jártuk be, majd átugrottunk Ksiazba és keresztül kasul bejártuk a XIII. században épült palota várat is.

Este a vacsora idején jól esett az a vörösbor, amit Pálos úr hozott magával és megosztotta a teljesen kiaszott túratársakkal. Köszönjük János.

Kora reggel elköszöntünk Wroclávtól, Jolanta szülővárosától és úgy gondoltuk, most már kirándulunk egy kicsit a sziklák és fák birodalmába. Így felmásztunk a buszunk segítségével a parkolóba, majd beindultunk a Kóbor Sziklák labirintusába. (A terület 850-900 m magasan fekszik és a Skalnik nyugati határát képezi)

Nem hittük volna, hogy közel a 60 éves átlagéletkorhoz csúszunk-mászunk a sziklahasadékokban jókat kacagva egymás szerencsétlenségén. Különös figyelmet szántunk a kissé testesebb túratársaink próbálkozásainknak reménykedve abban, hogy beszorulnak a sziklák közé. De nem szorultak be. Még Lajos sem.

Egy örök életre emlékezetes esemény zavarta meg a csendes és szerény túratársak nyugalmát a bújócskázás során, amikor egy szorult helyzetben Tündi néni felkiáltott:
- Apa! Mit csináljak a melleimmel?
- Azt, amit és a tökömmel. Válaszolt rá Apa.

E rövid párbeszéd miatt többen rosszul lettek a röhögéstől és nem is a bevert fejüket fájlalták, hanem a hasukba költözött izomláz fájt a további kacajok nyomán.

A sziklatúra nem volt hosszú, de nagyon emlékezetes. Jó ötlet volt odamenni. Miután kiröhögtük magunkat és megnyílt a lefelé vezető út nem is hezitáltunk tovább, hanem elindultunk aranyat keresni, mert valaki azt mondta, hogy aranyér a medvecsapáson.

Medvecsapás nem volt, de az aranyérben nem vagyok biztos.

Az aranybányát hamar megtaláltuk, de az aranyat nem. Le is ereszkedtünk a bányába, ahol hallgattuk, amit kell, majd gyalogoltunk egy kicsit, hogy utána a bányavonattal visszamenjünk a kiindulási helyre.

Kiszabadítottuk a buszon felejtett és bezárt Iluskát, aki nagy unalmában keresztrejtvény fejtéssel szórakozott a nagy melegbe, ahelyett, hogy az arany fejtéssel foglalkozott volna. Miután megnyugodtunk, hogy nem kapott hőgutát kijelöltük az következő szállásunk helyét, Tychy-t és elindultunk oda.

Odaérve hamar megvacsoráztunk, még sört is adtak és elfoglaltuk a szobáinkat.

Teljesen random szerűen kiosztott szobák nem voltak egyformák, ezért csapatostul irigykedve jártuk be a szobákat és mindig a legnagyobbat kiáltottuk ki esti ivóparti helyszínéül, de végül az alig 50 éves házassági évfordulójuk alkalmából a nászutasoknak fenntartott lakosztályban elhelyezett Kati és Zsiga lakhelyén összejött a csapat és spontán megittuk a magmaradó gyarmatárut sokat kacagva Katika elbeszélésein és Zsiga szerénységén.

Ezúton is gratulálunk az aranylakodalomhoz.
(A család figyelmébe ajánlom, hogy az aranylakodalom alkalmából a feleség aranykoronát a férj aranykoszorút kell, hogy kapjon, új gyűrűket kell venni és meg kell erősíteni a fogadalmat)

Az utolsó nap (később kiderült, hogy ne is az utolsó) a terveink szerint korán indultunk, hogy be tudjunk lépni a II. világháború borzalmait bemutató múzeumba, Auschwitzba. Megdöbbenéssel, csendben emlékezve, belegondolva jártuk körbe a borzalmak helyszíneit. Nehéz lesz elfelejteni.

A nyomott hangulat elkerülése érdekében egy rövid utazás után visszamentünk a szállásunknak helyt adó Tychy városba és meglátogattuk az ottani sörfőzdét, sörgyárat.

A sör finom volt.

Haza felé indulva Piri Trans tulaja javaslatára és a csapat egyetértésével egy vacsora reményében a Piri Trans telephelyén keresztül közelítettük meg kicsinyke kis országunkat.

A 38. útlezárás után már többen bánták a vacsora meghívást, de a leves már főtt, nem lehetett változtatni. Több ismert síterepen haladtunk át, ami szokatlan látvány volt nyáron, de egyszer csak megérkeztünk a vacsora helyszínére, ahol meg is vacsoráztunk. A csapat befogadóképességére jellemző, hogy a felajánlott fél liter vodkából a felénél valamivel több fogyott. A túra elején ez elképzelhetetlen lett volna.

A vacsorától kigömbölyödve már csak egy pillanatnak tűnt, hogy másnap az éjjeli órákban érkeztünk meg.

Így lett ez az 5. nap. Mindenféle túlfizetés nélkül.

Fárasztó volt, de nagyon emlékezetes. Köszönjük!