2016.04.16 - Zirc - TTT Csavargó Csapat

Tatai Tömegsport és Tájfutó Honvéd Sportegyesület
TERMÉSZETJÁRÓ SZAKOSZTÁLY
Csavargó Csapat

Mottó: A világból annyi a miénk, amennyit meglátunk belőle.

Az első dolog, amire utazás közben ráébred az ember, az az, hogy semmilyen hely nem tud megfogni, ha nem vagy nyitott rá. (Pico Iyer)
Tartalomhoz ugrás
B E S Z Á M O L Ó K  / Szösszenetek

Zirc / Csesznek
A Bakony Kapuja” – Zirc / Csesznek híres vára / a vadregényes Kőmosó szurdok

Hol a sör?                                     Nálunk nincs!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na, végre egy klasszikus kirándulás, már régen voltunk így a csapattal, jó hangulatban, jó időben és jó helyen.

A racionalitás és a lustaság a magyarázata annak, hogy egy kis csapat kihagyva a Tata – Budapest – Tata menetvonalat rögtön Zirc helyőrségbe autókázott.

Igaz ezzel a döntéssel kihagytuk a reggeli indulás megszokott – egyeseknek már epedve várt – procedúráját, de sebaj. (Tóbiás)

Utólag is szeretettel köszöntjük a starthelyen felköszöntött születésnaposokat és rendkívüli sajnálatunkat fejezzük ki a sebtében előkapott gyarmatokról származó finomságok elfogyasztásából történt elmaradásunknak.

Nem kell aggódni, bepótoljuk.

Az érdemi program akkor kezdődött, mikor az egész csapat megérkezett. Bemutattuk a csapatnak a már mindenki által ismert helyi házigazdánkat, aki a nyugdíjas éveinek eltöltésére Zirc városát választotta.

A belépők kifizetése után bevezettek minket egy gobelein terembe, ahol egy bemutatkozó filmet vetítettek le számunkra, ahol megpróbáltak minket is bevonni a ciszterci rend tagjainak sorába, de nem sikerült. Később megtekintettük a méltán híres könyvtárat. Mind a kicsi, mind a nagy terem tele volt pakolva könyvekkel és hamar rájöttünk, hogy ez nem egy kultúrházi könyvtár, hanem egy csoda.

Könyvtár után rövid felmelegedés a napon, miközben átsétáltunk a templomba, ahol a hidegben vacogva hallgattuk meg egy fiatal papnövendék előadását a templomról. Elgémberedett testünket az apátság melletti arborétumban melegítettük fel egy rövid sétával, ahol már a többségnek az ebéden járt az esze.

Mielőtt buszra szálltunk (mi meg autóba), egyhangú döntés született bizonyos étvágygerjesztők elfogyasztására, amit meg is tettek a kis csibészek, én meg csak szagoltam a sok-sok finomságot és megint rájöttem, hogy mit is hagytam ki azzal, hogy nem a buszon utaztam. Aztán hamar megérkeztünk az étkezés terepszakaszára, ahol röviden szétbontakozva felzabáltuk az étterem összes pizzáját és kemencés tarjáit. A fizetés során felmerült számtani műveletekben keletkezett problémák hamar megoldásra kerültek, győzött az euklideszi matematika és mi.

Telt pocakokkal megirányoztuk Csesznek várát és bevettük. Bár voltak olyanok, akik a vár aljába telepített logisztikai központban biztosították a csapatot hátulról, de a fő erők fel is mentek a meredek úton, áhítva hallgatva egy kiváló várvezető szavait a vár történetéről. Meglepődve tudtuk meg, hogy egyik túratársunk, nem is olyan régen még gazdája volt az egész várnak, de miután a család fiú ága kihalt az egészet bekebelezte a Szapolyai család.

Miután feladtuk a várat, lesétáltunk, aztán még lejjebb és elérkeztük a szurdokba, ahol egy igazán izgalmas vasi túra útvonal volt kiépítve. A csapat hátrahagyva az invalidusokat egy rövid szakaszon kipróbálta milyen is a szurdok. Épségben megérkezve fellendítettük a helyi logisztikai állomás forgalmát és a már órák óta ott várakozó hátvéd erőket letámogatva buszra szálltunk és elindultunk. Mondjuk a tatai különítmény külön utakon.

Gondolom a buszon, miközben Ocsó túratársunk összefoglalta a nap történetét, újra előkerültek a már üresedő flaskák és jó hangulatban érkezett a csapat a megindulási helyre.
Ha nem így volt szóljatok.