2017 - V-Klapka-Tactical Mestrelövész Kupa

”Klapka-Tactical” Mesterlövészkupa
Az MH. 25. Klapka György LDD és a Klapka Shooting Team közös szervezésében a Tactical Kft. támogatásával
A KLAPKA SHOOTING TEAM rendezésében

"The most deadly thing on the battlefield is one well-aimed shot." (Hathcock)

Tartalomhoz ugrás
 
5.”Klapka-Tactical” Mesterlövészkupa
2017. augusztus 30-31.

Tata, Szomód - KFNL lőtér
VERSENYKIÍRÁS
LETÖLTÉSEK
Az MH.25. Klapka György Lövészdandár idén 5. alkalommal rendezi meg Magyar Honvédség szintű mesterlövész kupáját. A versenyen részt vehetnek a Magyar Honvédség kijelölt alakulatai, a társ fegyveres testületek mesterlövészei, meghívott és regisztrált sportlövők, akik rendelkeznek érvényes sportorvosi, illetve lőfegyvertartási engedéllyel (vadász, sport) az adott kategóriára.
Verseny szervezője:
MH.25. Klapka György Lövészdandár, TTT-HSE Sportlövész szakosztály
Ideje: 2017.08.30.08.00  - 2017.08.31.13.00.
Helye: Szomód, KFNL lőtér
Kategóriák:
1. kategória: Szép puska ML lőszerrel
2. kategória:
Katonai kategória: ebbe tartozik bele a Magyar Honvédség minden olyan tagja, akik a honvédségnél rendszeresített fegyverekkel indulnak 7.62 x 51 (308) kaliberrel.(Szép „M1”, M24), illetve olyan aktív állományú vagy tartalékos katonák (tartalékos hozza magával az aktiválásról szóló parancsát, ellenkező esetben Standard kategóriába lesznek sorolva és nevezési díjat kell fizetniük) akik rendelkeznek vadászfegyverre vagy sportfegyverre szóló lőfegyvertartási engedéllyel. Kölcsön fegyver esetén hozzák magukkal a szükséges okmányokat is. (Tehát aki Szép „M1” puskával indul, az 2 kategóriában lesz értékelve.
3. kategória:
Standard: 7.62 x 51 (308), 6.5x55, 6.5x47, 243 és minden fel nem sorolt standard kaliber.
4. kategória:
Magnum: 300 Win.Mag, 338 Lapua Magnum, 300 Norma Magnum, és minden fel nem sorolt magnum kaliber.
5. kategória:
Super Magnum: .408, .416, .50. és minden fel nem sorolt Super magnum kaliber.
Felszerelés:
Rendszeresített hadigyakorló, rendszeresített fegyver (saját fegyver esetén érvényes okmányok),lézertávmérő, szélsebesség mérő
Lövésszám: min. 103 db.
Étkezés:
élelmezési átjelentő, társ fegyveres testületeknek, civileknek napi egyszeri ebéd biztosítva.
Szállás:
nőtlen tiszti szálló vagy laktanyai elhelyezés (igény szerint a lőtéren sátrat tudunk biztosítani), társ fegyveres testületeknek,civileknek önköltséges
Nevezési díj:
a Magyar Honvédség aktív állományú illetve aktivizált  tartalékos állományú katonáinak díjmentes.
Kapcsolattartó: Debreceni Tibor zls.(HM:02 34 9247)
A verseny lebonyolításának rendje
2017.08.30.
08.00: Regisztráció
09.00: Megnyitó
09.30-11.30: Belövés, nullázás
12.00: Ebéd
13.00- 22.00: Lőverseny
2017.08.31.
08.00-12.00: Lőverseny
12.00-13.00: Ebéd
13.00: Eredményhirdetés
FELADATOK
0. pálya
nullázás, belövés / Távolság: 100-700 méter között / Cél: körkörös,steel / Lövésszám: korlátlan / Idő: 10 perc / Értékelés: köregység
1. pálya
Távolság: 450-600 méter között / Cél: körkörös / Lövésszám: 10 / Idő: 10 perc / Értékelés: köregység
2. pálya
Távolság: 600-750 méter között / Cél: körkörös / Lövésszám: 10 / Idő: 10 perc / Értékelés: köregység
3. pálya
Távolság: 800-1000 méter között / Cél: körkörös / Lövésszám: 10 / Idő: 10 perc / Értékelés: köregység
4. pálya
Távolság: 500-850 méter között / Cél: steel / Lövésszám: korlátozás nélkül / Idő: speedtimer / Értékelés: találat/idő
Leírás:
a szektorban 3 lőállás található egymás mellett. A lövő befekszik a bal oldali lőállásba, felkészül a feladat végrehajtására.(táraz, a töltött tárat behelyezi a fegyverbe, és vár a speedtimer jelére.) A sípszó elhangzása után lead egy lövést a fém célra. Amint eltalálta azt, feláll, átfekszik a tőle jobbra lévő lőállásba és újra meglövi a fém célt. Amint eltalálta, átfekszik a tőle jobbra lévő lőállásba és újra meglövi a fémcélt. A feladatnak akkor van vége, amikor mind a 3 lőállásból meglőtte a célt.
5. pálya
Távolság: 550-600-650 / Cél: papír/törékeny / Lövésszám: korlátozás nélkül / Idő: speedtimer / Értékelés: találat/idő
Feladat:
a szektorban található egy asztal. Az asztallal szemben egy számokat tartalmazó tábla. Az asztalon található egy maroklőfegyver. A lövő felveszi az asztalról a fegyvert, tölt, és lead a vele szemben lévő számokra kettő lövést. Megjegyzi a számokat, majd át fut a mellette lévő szektorba, lefekszik és ugyan ezen számokat – amelyeket előtte már meglőtt pisztollyal a papírcélon a mellette lévő szektorban– meglövi fekvő tüzelési testhelyzetből a puskájával is. akkor van vége a feladatnak, ha mindkét törékeny célt leküzdötte a szektoron belül.
6. pálya
Távolság: ismeretlen / Cél: körkörös / Lövésszám: min 10 / Idő: 5 perc  / Értékelés: köregység
Feladat:
a lövő befekszik a lőállásba és felkészül annak végrehajtására. Amint feltűnik előtte a cél, már le is küzdheti azt. A cél egy 4/a kör körös mellalak, amit egy elektromos mozgatóra helyezünk fel. A cél 5 percen keresztül folyamatosan mozog le és föl. A lövőnek meg kell találni a megfelelő pillanatot a lövés leadására.
7. pálya
Távolság: 800-1100 méter között / Cél: steel / Lövésszám: 3 / Idő: 5 perc / Értékelés: találat
Feladat:
a lövő befekszik a lőállásba és felkészül annak végrehajtására. A lövő előtt 3 fémcél található. A legközelebbi 10 pontot, a következő 50 pontot, az utolsó pedig 100 pontot ér. A lövőnek 3 lehetősége van a célok leküzdésére (itt lehet a legtöbb pontot rabolni).
8. pálya (éjszakai)
Távolság: 450-600 méter között / Cél: körkörös / Lövésszám: 5 / Idő: 5 perc / Értékelés: körkörös
Feladat:
a lövő befekszik a lőállásba és felkészül annak végrehajtására. Az előtte található cél meg van világítva. Elvégez minden beállítást, csőre tölt és várakozik. A lámpa lekapcsolásra kerül, és egészen addig nem adhatja le a lövést, amíg nem hallja meg a sípszót. Ha valaki korábban adja le a lövést, a pályája nullás értékelést kap.
9. pálya (éjszakai)
Távolság: 450-600 méter között / Cél: körkörös / Lövésszám: 5 / Idő: amíg látja a célt / Értékelés: körkörös
Feladat:
a lövő befekszik a lőállásba és felkészül annak végrehajtására. Az előtte található cél meg van világítva. Elvégez minden beállítást, csőre tölt és várakozik. A lámpa lekapcsolásra kerül, és egészen addig nem adhatja le a lövést, amíg az első jelzőrakéta fényét meg nem látja a lőtér felett. Amint az első jelzőrakéta fellövésre került, megkezdheti a feladatot, és egészen addig folytathatja, ameddig nem hallja meg a sípszót. Ha valaki korábban adja le a lövést, a pályája nullás értékelést kap.
Vissza a tartalomhoz